Pages

Tuesday, November 5, 2013

Pixajoy: Pix-a-joy

Bismillah...

Sekarang tengah cuti mid semester. So, saya sangat jarang on9 guna laptop. Okey, xde kaitan dengan tajuk. Haha.

Semalam kan, saya tengah on9. Tiba2, saya kan, saya terbaca kat satu blog ni, blogger tu cakap Pixajoy buat promo... Woooo. Pastu kan, saya pon pergila dekat web Pixajoy, saya pon nampak ni


Please take note that they use Art Card 230gsm
   
Murah kan! 25 sen sekeping. Kalau kat kedai biasa, mahu 50 sen gak sekeping. So, saya pon grab laju2 sebab kena beli voucer/kupon tu sebelum habis 4 November (semalam). Masa tu dah pukul 9 pm lebih kot. And mujur jugak dia bagi guna BIMB Internet Banking. Hoyeah! Dalam kepala nak print gambar bertunang dulu. Sebab hard disc laptop saya pernah rosak, jadi banyak gambar bertunang hilang. *Nanges* Mujur sepupu saya ada upload di Fb dia, so trace balik mana yang tinggal. Tu yang saya nekad nak cuci jugak gambar tu.

Saya amek yang saiz 4R dengan matte lamination untuk 96 keping gambar. So, total harga RM23.90+RM8 postage = RM31.90 je. Bagi yang tinggal di Kedah, lagi jimat x payah bayar postage sebab anda boleh pick up je gegambar tu di Pejabat Pixajoy.

Under My Project: AnuaRazini E-Day



Kalau ikutkan, tarikh untuk beli kupon memang tamat semalam. Tapi tarikh untuk gunakan kupon tu sampai 26 Disember 2013. Laaaama lagi tuh. Well, since badan saya ada hormon Adrenaline yang selalu menyebabkan ke"excited"an saya melimpah ruah, maka saya pun siapkan projek saya terus semalam. Haha. Before upload gambar ke Pixajoy ni, haruslah edit2 dulu gambar kan. Tu yang pi mai pi mai lebih kurang 2.30 pagi gak la baru siap. Huhu


Plus, ada sedikit problem yang menyebabkan ketidakpuasan hati saya sebenarnya. Tu yang sebabkan saya amek masa yang lama tuk siapkan projek tu. Em.. Mungkin sebab first timer cuci gambar online kot. Heee. Okey, ce tengok gambar projek saya tu. Perasan x ada line merah? Ha, nanti masa dorang nak cuci gambar, dorang akan cuci ikut line tu. Which means, kalau kepala korang x termasuk dalam line merah tu, gambar xde kepala la yang korang akan dapat. Lagi satu, perasan tak dia ada tulis "High quality picture" kat tepi tu. Tu okey la. Ada beberapa keping gambar saya dia tulis "Low quality picture" (siap dengan tulisan merah bak hang!). Masalahnya, benda ni saya hanya tahu lepas saya dah cukupkan 96 keping gambar! Jenuh gak la nak edit balik, buang yang mana perlu. Haish. Patut warning la awal2. Hmm (ke saya yang x nampak eh?)

Total up gambar bertunang nye lebih kurang 50 keping je, yang selebihnya gambar masa majlis bertandang sedara saya. Kekeke

Sekarang tengah tunggu hasilnya. Mungkin 4-6 hari bekerja (hari ni cuti Awal Muharam). Can't wait >_<

Till then, bye!

No comments:

Post a Comment