Pages

Tuesday, October 8, 2013

Saya Menang Kuiz !!

Bismillah...

Alhamdulillah, alhamdulillah, alhamdulillah. =')

7 Oktober 2013, saya diberikan rezeki oleh Allah. Rezeki untuk berbahagia, alhamdulillah. =')

Okey. Ceritanya macam ni. Since I'm getting married a few months from now, banyaklah page bridals dan perkara yang berkaitan kepengantinan yang saya like, termasuklah page Pameran Pengantin Malaysia - by Urban Vibe Event (tekan link ini untuk ke page Fb mereka). Well, biasalah B2B. Kerja duk skodeng hal2 kahwin sana sini kan. Hehe. Dan memandangkan page ni ada buat kuiz untuk bakal pengantin, saya pon tick la kat bahagian setting page tu untuk terima notification kalau ada apa2 update. So, tak de lah saya terlepas apa2 yang menarik kan. Nak dijadikan cerita, few days before, page ni ada war2kan bahawa mereka akan buat 1 kuiz-a-thon buat B2B pada hari Isnin.

:)


Since saya masih belajar, dan kebetulan hari Isnin jadual kelas saya agak penuh, saya x berharap sangat pun nak join kuiz ni. Tengok poster kat atas pun macam "sebelah mata" je. Kang letak harapan tinggi2, kalau melepas tak senang duduk pulak kan. Lagipun saya tahu yang saya mungkin x dapat online masa diorang release kuiz tu. FYI, kuiz mereka biasanya dalam tempoh 30 minit je. Yang mana kalau saya terlewat walau seminit, chance untuk menang tu adalah tipis. Huhu. Alih2, bila saya balik kelas tengahari, dapat notification Fb yang page mereka ada share something.

:)

Saya mula-mulanya just oh. Haah. Ada kuiz hari ni (dah terlupa sebab hari tu take take note sangat). Dalam hati masih x berapa berminat sangat sebab rasa belum bersedia. Tiba2 tertengok yang poster kat atas tu baru di share lebih kurang 32 minutes ago. Dan bila saya buka page Pameran Pengantin tu, they haven't release the quiz yet! Wah. Wah. Wah. Terus terasa bersemangat sebab kuiz mungkin keluar bila2 masa je dari masa tu.

So, perkara pertama yang terlintas dalam kepala saya, tengok sape penaja. Based on previous quiz, saya perasan yang mereka akan keluarkan soalan berkaitan penaja. Jadi apa lagi. saya buka page I.S Bridal Professional Wedding Planner (tekan di sini untuk ke page penaja) buat "research" siap2. Dan secara logiknya (ditambah pengalaman join kuiz sebelum ni), otak cakap soalan yang akan ditanya tak lain tak bukan mesti alamat penaja. Yelah. Itu je yang nampak macam susah tapi senang kan. Takkan mereka nak suruh bilang berapa banyak baju yang ada dalam page penaja kan. Susah tok. Kekeke

So, lepas dah fikir secara logiknya, saya pon bertindaklah dengan warasnya. (ayat skema gittew). Saya like page penaja siap2 dan copy alamat butik penaja siap2. Next step? Tungguuuuuuuuuu kuiz keluar. Hu. Masa tu sakit perut pun ada. Tapi x boleh. Kalau tinggal ni, kang terlepas nyesal ko. Haaaa. Tahan jela kejap. :D

Tunggu punya tunggu.......

Lebih kurang sejam kemudian.......


Gambar dah di edit sedikit :D
Berdebar. Tangan bagai terketar2. Okey tenang Zini, tenang.

Saya baca dia punya soalan seimbas lalu (sebab dia punya soalan bagai dijangka, dan syarat pun sama macam previous quiz). Oleh kerana saya dah copy alamat dan dah like page penaja tadi, saya tinggal paste je alamat tadi kat komen poster kat atas ni. Then, cepat2 share poster tu, like gambar, shout kat page penaja: Saya Nak Baju @I.S Bridal Professional Wedding Planner ". That's all.

Lepas dah tahu result, saya tukar setting dari Friends kepada Only me. :)

Since dia punya masa pertandingan hanyalah 30 minit, masa menunggu result pun taklah lama sangat. Takdelah join hari ni minggu depan baru tahu menang ke tak kan. Dalam tempoh menunggu tu, berapa kali jugaklah saya buka link share tu. Tengok peserta lain bagai. Sebabnya, risau kedudukan tergugat. Haha (masa saya share, komen sume tu, saya yang first). Kot la tetiba rupanya ada yang lagi laju dari eden, menangis jugak kan. Huhu

Lebih kurang 30 minit kemudian.....

Saya menang!!!! :D
Alhamdulillah. Bahagia sangat semalam ='). Hadiahnya ialah saya dan Pak Tam akan dapat sewa sepasang baju pengantin secara percuma. Lega sebab dah tak perlu fikir pasal baju bertandang nanti. Since syarat utama dia peserta mestilah menetap di sekitar Kuala Lumpur, saya memang kena pakai baju tu nanti untuk majlis bertandang ke Puchong. Sebab majlis belah perempuan akan dibuat di Kelantan. Jauh sangat dari Kl tu. Huu.

Dan alhamdulillah hati rasa gembira lagi sebab insyaAllah nanti dapat juga saya merasa pakai baju dari bridal. Yelah. Yang belah saya kan x sewa dari mana2 bridal =')

Sekarang tengah tunggu update dari penaja. Harap xde masalah la kan =') Masa menang tu, teringat kat bloggers lain yang berjimat untuk majlis kahwin mereka by joining the quiz. Ada yang menang bunga tangan (Hb), veil, macam2 la. Jimat selagi boleh, insyaAllah ;) Bila saya cakap kat Pak Tam, dia pun cakap, "join la lagi." Hahaha. Adoi

Lagi satu yang buat saya rasa happy tang menang kuiz ni sebab, bila sebut dapat pakaian ditaja ni, terus rasa macam retis. Hahaha


Till then, bye ;)

Update: Saya dah kol penaja, dan mereka minta saya pergi ke butik untuk fitting. Alhamdulillah lega. =')

No comments:

Post a Comment