Pages

Thursday, December 19, 2013

Tarikh, Tempat, Masa

Bismillah...

Lama kan saya x update belog nih. Mintak maaf sangat2. Huhu. Mood menulis x mai2. Bukan xde berlaku apa2 pun sepanjang dekat sebulan ni, macam2 jadi. Tapi entahla. Idea and mood xde. =')

Back to the topic. Okeyh. Tarikh, tempat, masa. Dalam banyak2 senarai dalam checklist saya (hasil google daripada B2B yang lain), tarikh, tempat, masa untuk resepsi and nikah pon kena ambil berat jugak. Lagi2 macam saya ni yang berasal dari Kelantan, and sekarang menetap di Rawang, Selangor. Kat mana saya nak buat majlis? Family ramai kat Kelantan. Kawan2 ramai kat Kl (sebab belajar di UM), tunang pulak asal Selangor. Susah jugak kan. Duk fikir nak buat kat Selangor, macam mana dari segi makanan, tempat, kos, penginapan family dari Kelantan sume. Kat Selangor, rumah saya dalam kawasan taman. Kawasan dia xlah luas mana. Ayah saya pulak, jenis yang x suka buat majlis kat dewan sebab lari dari konsep majlis kahwin yang sebenar katanya. Jadi, untuk clearkan kedudukan, maka nya Pak Tam, abah dia and beberapa orang ahli family dia datang bincang lah (kalau xsilap pada 18 Ogos). Bincang punya bincang, akhirnya decide nak buat majlis kat Kelantan. Kat rumah nenek. Saya agak lega dah sebab antara benda penting dah settle kan. 

Berkenaan tarikh pulak, cadangan asal saya nak buat majlis Disember 2013. Kalau tak silap saya, saya pilih tarikh 21@22 Disember 2013. Umi setuju. Masa tu saya just bincang berdua dengan Umi sebab kitorang kat PD. On the way balik Rawang pun, Umi still setuju. Kalau tak silap saya, abah tak komen apa2 sebab masa tu dia tengah drive. Esoknya, sementara mak sedara ada lagi kat rumah kitorang, mintak lah pendapat dia. Cakaplah sebab pilih tarikh tu, saya cuti, Pak Tam pun cuti. Tapi saya cuti study week, which means, saya akan exam seminggu kemudian. Mak cik x setuju sebab yelah. Bila dah kahwin, tumpuan belajar dah jadi lain. Tambah pulak, lepas kawen kan mesti nak jalan2 ziarah saudara mara ke, nak hanimun ke apa kan. So, cadangan saya rejected. wuwuwuw T_T

Nak jadi cerita, kenalah cari tarikh lain, yang mana saya dan Pak Tam cuti. Maka, satu-satunya tarikh yang ada is, masa Raya Cina. Raya Cina is on 31 Jan + 1 Feb. Kan biasanya kalau Raya Cina kan sekolah cuti lama. Saya pulak memang cuti sebulan before semester 2 buka. Mulanya cadang nak pilih tarikh 30 Jan. Tapi sebab x berani ambil risiko sekolah tak cuti, and nak bagi laluan kat kawan sekolah rendah buat majlis dia dulu, kitorang pun pilih lah 1 Februari 2014-Sabtu :) Saya tak pilih 31 Jan sebab belakang rumah nenek saya ada sebuah masjid, yang mana tiap2 hari Jumaat mesti ada orang parking kereta kat rumah kitorang. Jadi, untuk keselesaan semua, kitorang tak pilih hari Jumaat. 

About the timing, yang ni yang belum settle. Walau dalam kad kahwin dah buat akad nikah pukul 10 pagi, but still xsure nih. Kena bincang flow majlis dengan family dulu sebab benda ni macam x boleh fix kan plan lagi. Apa yang dah confirm, akad nikah+resepsi=hari yang sama. Tu je. Huu



Next time saya review tentang kad okeys.

Till then, bye ;)

No comments:

Post a Comment